Rakensimme Suomenlinnan hoitokunnalle rantautumislaiturin Lonnan saareen, jotta huoltolautta pääsee rantaan tuomaan tavaraa ja autoja. Aiemmin armeijan saarena toiminutta Lonnaa on kunnostettu ja se on ollut ravintolakäytössä.

Haastavassa urakassa työt tehtiin saaressa. Esimerkiksi betonit kuljetettiin lautalla, johon mahtui kerralla vain yksi pumppu ja auto. Risteilijöiden liikennöinti aivan kohteen vierestä aiheutti isot aallokot, minkä vuoksi valutyön ajoittaminen oli ensiarvoisen tärkeää. Optimoimme betoniin oikeita aineita, jotta se kehitti lämpöä ja ehti sitoutua lyhyessä ajassa. Tällä varmistimme sen, että valetut betonit eivät huuhtoutuneet pois laivojen aallokossa.

artikkelikuva lonna

Tila

Valmis

Kategoria

Osoite

Lonnan saari, Suomenlinna

Valmistuminen

02/2020

Projektinjohtaja

Kai Ounasvuori

Projektin henkilöstö

Tehtävä Nimi Puhelin Sähköposti
Työpäällikkö Kai Ounasvuori +358 40 775 0599 kai.ounasvuori(a)kreate.fi
Vastaava työnjohtaja Dick Hallbäck +358 400 548 377 dick.hallback(a)kreate.fi

Artikkelit

Kreate Sverigelle merkittävä tunnelin sisustusurakka – yhtiön asema vaativien kallio- ja betonirakenteiden toteuttajana Ruotsissa vahvistuu

Kreate Sverige AB on allekirjoittanut norjalaisen AF Anläggning AB:n kanssa reilun 6 miljoonan euron arvoisen sopimuksen, johon kuuluu Tukholman ohitustien Lovön urakan kahden ramppitunnelin sisäverhousrakenteiden toteuttaminen. Lisäksi sopimukseen sisältyy noin…

Sami Kari projektinjohtajaksi

Vaativien suurhankkeiden konkari, rakennustekniikan diplomi-insinööri Sami Kari aloittaa 24.4.2024 projektinjohtajana keltamustassa joukkueessamme.Alan erityisosaajalla on vahva kokemus niin projektinjohtamisesta, hankinnoista ja kustannustenhallinnasta kuin tahtituotannostakin yhteensä lähes 700 miljoonan euron työmailta. – …

Satamalaitoksen alue muuttuu vähäpäästöisesti Helsingin uudeksi asuinalueeksi – Kreate rakentaa hiilineutraalisti maalla ja meressä  

Kreate toteuttaa Nihdin urakassa maa- ja vesirakentamisen töitä osana Helsingin uuden asuinalueen rakentamista. Hanke etenee infrarakentamisen ympäristörasituksia keventäen: urakassa hyödynnetään sekä vähähiilistä betonia että työmaalla syntyvää purkubetonia, käytetään uusiutuvaa energiaa…