Hankkeen haastavuus tuli yksittäisistä vaativista työvaiheista, massiivisten materiaalivirtojen hallinnasta sekä laajasta kokonaisuudesta, jossa samalla alueella tehtiin useita eri työvaiheita samanaikaisesti eri toimijoiden kesken. Rakentamisen haastavuutta lisäsi myös Helsinki-Vantaan lentoaseman alueella liikkuva henkilömäärä, sillä työmaan ohi ja läpi kulki noin 15 miljoonaa vuosittaista matkustajaa. Liikenteen sujuvuuden ja ihmisten tyytyväisyyden takaaminen oli hankkeessa erittäin tärkeää.
T2 Infra -urakkaan kuului monipuolisten pohja- ja betonitöiden lisäksi louhintaa muun muassa nykyisen kehäradan päällä. Louhinnassa vaadittiin tarkkuutta ja taitoa, sillä urakassa liityttiin olemassa olevaan kehäradan juna-asemaan, joka sijaitsee aivan rakenteilla olevan pysäköintitalon alapuolella. Louhintatyön suoritti Kreaten oma Kalliorakentamisen yksikkö.
Lisäksi infraurakkaan kuului viisi siltaa, kuten ramppisiltoja ja kehäradan ylittävä kevyenliikenteen ratasilta. Kehäradan sisätiloihin rakennettavalle sillalle rakennettiin työaikaiset telineet sekä suojarakenne, joka toimi samalla myös louhintojen suojauksena. Rakentaminen tapahtui yöaikaan ratakatkoissa. Kehäradan alapuolella oli liikennettä koko ajan ja rataympäristössä toimiminen vaati oman osaamisensa.
Vaativat T2 -infrahanke on hyvä esimerkki projektista, jossa hyödynsimme eri yksiköidemme monipuolista osaamista taataksemme laadukkaan lopputuloksen. T2 Infra -hankkeessa hyödynsimme vankkaa pohja-, betoni-, kallio-, silta- ja väylärakentamisen osaamistamme.
Toteutusvaiheeseen siirryttiin heinäkuussa 2019 ja toteutusvaihe sisältyi Kreate Oy:n ja SRV:n, joka on osa T2 allianssia Finavia Oyj:n, Arkkitehtitoimisto ALA Oy:n, Arkkitehtitoimisto HKP Oy:n ja Ramboll Finland Oy:n kanssa, marraskuussa 2018 solmimaan sopimukseen infraosuudesta.