Kreaten silta- ja rata-ammattilaiset hoitavat Luvianpuistokadun alikulkusillan parannustyöt yhteisvoimin. Syyskuussa alkanut urakka huipentui ajalle 24.–27.9.2021, jolloin Pori–Mäntyluoto-radan normaali rataliikenne oli pysähdyksissä ratatöiden vuoksi.

Kreaten urakoimat silta- ja ratatyöt oli järkevää toteuttaa samaan aikaan ratakatkon aikana. Tuolloin siltaosaajamme uusivat ratasillan kannen vesieristyksen ja liikuntasaumat sekä pesivät ja viimeistelivät sillan betonipinnat. Saman ratakatkon aikana Kreate Rata purki radan ja vaihteet sekä tekivät sepelityöt. Vesierityksen valmistuttua junarata rakennettiin takaisin alkuperäiselle paikalle.

Parannustyö on osa Väyläviraston Pori–Mäntyluoto-radan perusparannushanketta. Parannustyöt tuovat keskeisellä paikalla sijaitsevalle sillalle lisää elinvuosia ja osaltaan varmistaa myös Porin satamien tavaraliikenteen sujuvuuden. Hanke valmistuu lokakuun 2021 loppuun mennessä ja tilaajana on Väylävirasto.

Saman ratakatkon aikana Kreate uusi myös Lattomerenojan ratasillan, joka sijaitsee muutama kilometri Luvianpuistokadun ratasillasta Mäntyluotoon päin.

Lisätietoa Pori–Mäntyluoto-radan perusparannuksesta löytyy Väyläviraston sivulta: https://vayla.fi/pori-mantyluoto-radan-perusparannus

ratatyon aloitus

Tila

Valmis

Kategoria

Osoite

Luvianpuistokatu, Pori

Valmistuminen

10/2021

Projektinjohtaja

Timo Hirvasmaa

Projektin henkilöstö

Tehtävä Nimi Puhelin Sähköposti
Työpäällikkö Timo Hirvasmaa +358 400 627 461 timo.hirvasmaa(a)kreate.fi
Työnjohtaja Juha-Matti Viinikka +358 50 3402 066 juha-matti.viinikka(a)kreate.fi

Artikkelit

Metron historian ensimmäinen ratasillan uusiminen siirtomenetelmällä onnistui aikataulussa – hyvä ennakkosuunnittelu takasi onnistuneen lopputuloksen

Ennakkosuunnittelua ja valmistelevia töitä tehtiin kuitenkin koko kevään ja kesän ajan. – Kipparlahden metrosillan onnistunut uusiminen siirtomenetelmällä vaati huolellista ennakkosuunnittelua ja monia työvaiheita ennen varsinaista sillan siirtoa. Työt myös jatkuvat…

TYL Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen: Suomen pisimmän sillan, Kruunuvuorensillan rakentaminen alkaa lokakuussa

Kreaten ja YIT:n työyhteenliittymä Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen Kruunusillat-hankkeesta Helsingin kaupungin kanssa. Urakkaan kuuluu Kruunuvuorenrannan ja Korkeasaaren yhdistävän Kruunuvuorensillan ja Korkeasaaren ja Nihdin yhdistävän Finkensillan rakentaminen sekä Korkeasaaren esirakentamistöitä. Monivuotisen…

Kirjalansalmen sillan teräsrakenteen ensimmäinen lanseeraus maalissa

Allianssimallilla toteutettava Mt180 Kirjalansalmen ja Hessundinsalmen siltojen uusimishanke etenee hyvässä tahdissa Paraisilla. Kirjalansalmen vinoköysiosuuden teräsrakenteen muodostavat palkit kasataan työmaalla valmiiksi ja siirretään paikoilleen kolmessa eri vaiheessa. Viikonloppuna 19.–21.4.2024 työmaalla siirrettiin…