Infrarakentaja Kreate vahvistaa johtoryhmäänsä lujittaakseen kilpailukykyään ja varmistaakseen yhtiön strategian mukaisen kehittymisen myös tulevaisuudessa.

Väylärakentamisen johtaja Sami Laakso siirtyy operatiiviseksi johtajaksi 1.8.2024 alkaen ja jatkaa Kreate Groupin johtoryhmän jäsenenä. Laakson tehtävänä on varmistaa prosessien tehokkuus, hankkeiden tuloksellisuus sekä konsernin kehittyminen strategisten tavoitteiden mukaisesti.

– Mittavat, useita eri rakentamisen lajeja sisältävät suurhankkeet lisääntyvät tulevaisuudessa. Vahvan teknisen osaamisen ja sujuvan yhteistyön varmistamisen lisäksi haluamme tunnistaa entistä paremmin liiketoimintamahdollisuuksia tarjoavat merkittävät ja kompleksiset hankkeet. Samin laaja kokemus ihmisten johtamisesta, suurista hankkeista ja niiden menestyksekkäästä johtamisesta luo hyvät edellytykset operatiivisen toimintamme kehittämiselle, kertoo Kreate Groupin toimitusjohtaja Timo Vikström.

Väylärakentamisen rakennuspäällikkönä toiminut, diplomi-insinööri, Juha Schönberg (s. 1981) on nimitetty Kreaten Väylärakentaminen-yksikön johtajaksi ja Kreate Groupin johtoryhmän jäseneksi 1.8.2024 alkaen. Schönbergillä on vahva kokemus infrarakentamisesta erityisesti teollisuuden suurhankkeissa ja laajoissa tie- ja katurakentamisen projekteissa. Schönberg on työskennellyt Kreate-konsernissa vuodesta 2018.

– Juha on johtanut menestyksekkäästi useita suuria hankkeita ja ollut vastuussa Kreaten toiminnan laajentamisesta Pohjois-Suomeen. Hän on aikaansaava ja tavoitteellinen johtaja, jolla on ollut merkittävä rooli yhtiömme viime vuosien kasvussa. Olen iloinen, että seuraajasuunnittelumme toimii erinomaisesti ja voimme tarjota henkilöstöllemme mahdollisuuksia kehittyä ja edetä uralla eteenpäin talon sisällä, Vikström toteaa.

Laakson tehtävät siirtyvät portaittain Juha Schönbergin vastuulle 1.8.2024 mennessä.

Kreate Group Oyj:n johtoryhmä 1.8.2024 alkaen:

• Timo Vikström, toimitusjohtaja
  • Mikko Laine, talousjohtaja
  • Sami Laakso, operatiivinen johtaja
  • Katja Pussinen, henkilöstöjohtaja
  • Jaakko Kivi, johtaja, tekninen toimisto
  • Tommi Hakanen, johtaja, erikoispohjarakentaminen
  • Antti Kakko, johtaja, sillanrakentaminen ja -korjaus
  • Timo Leppänen, johtaja, ratarakentaminen
  • Juha Schönberg, johtaja, väylärakentaminen

Kreate järjestää 6.5.2024 pääomamarkkinapäivän, jossa esittelee muun muassa päivitetyn strategiansa.

Kreate Group on Suomen johtavia infrarakentajia. Yhtiö tarjoaa ratkaisuja siltoihin, teihin ja ratoihin, ympäristö- ja pohjarakentamiseen, kiertotalouteen sekä geoteknisiin tarpeisiin. Vaativien kohteiden erikoisosaaja panostaa kokonaisvaltaiseen laatuun ja kustannustehokkuuteen. Konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 320 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää yli 450 henkilöä. Kreate Group on listattu Nasdaq Helsinkiin.