Söörmarkussa oleva valtateiden 8 ja 23 risteys oli ennen uudistamista paha pullonkaula liikenteelle ja yksi maakunnan vaarallisimmista risteyksistä. Valtatie 8 on länsirannikon tärkein päätieyhteys ja yksi Suomen tärkeimmistä pohjoiseteläsuuntaisista tieyhteyksistä. Valtatie palvelee paikallista työmatka- ja asiointiliikennettä sekä länsirannikon suuntaista pitkänmatkan henkilö- ja tavaraliikennettä. Yhteydellä on keskeinen merkitys etenkin teollisuuden kuljetuksille ja länsirannikon kaupunkien satamaliikenteelle.

Vt 8 ja vt23 parantaminen, Söörmarkun etl, KU -urakka sisälsi muun muassa eritasoliittymän rakentamisen Vt8:n ja Vt23:n risteykseen liittymäjärjestelyineen. Kokonaisuuteen kuulu kaksi risteyssiltaa ja yksi holvisilta. Hanke toteutettiin Väylärakentamisen ja Sillanrakentaminen ja -korjausyksikön yhteishankkeena.

Söörmarkun työmaalla testattiin myös Ecolanin teollisesti rakeistetamaa materiaalia, jonka valmistuksessa on käytetty rakka-aineena suomalaisessa energiateollisuudessa syntynyttä lento- ja pohjatuhkaa, lue lisää!

Soormarkku eritasoliittyma

Tila

Valmis

Kategoria

Osoite

Söörmarkku

Valmistuminen

10/2019

Projektinjohtaja

Jarkko Jokinen

Projektin henkilöstö

Tehtävä Nimi Puhelin Sähköposti
Työpäällikkö Jarkko Jokinen +358 50 380 3110 jarkko.jokinen(a)kreate.fi
Bent Poussu +358 50 380 3130 bent.poussu(a)kreate.fi
Tatu Saharinen +358 44 974 6451 tatu.saharinen(a)kreate.fi

Artikkelit

Kreate yhteistyössä Metsä Fibren miljardihankkeen maanrakennustöissä Kemissä

Kreate Oy on allekirjoittanut sopimukset Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibren kanssa Kemin biotuotetehtaan valmistelevista maanrakennustöistä neljän urakan osalta. Kreaten urakkakokonaisuus on osa Metsä Fibren 1,5 miljardin arvoista biotuotetehdasinvestointia, joka on…

Lisätty todellisuus tulee työmaille

Opinnäytetyönsä Kreatelle tehnyt Eetu Liimatta napsauttaa älypuhelimeen virrat päälle. Näyttö herää eloon ja alkaa näyttää mielenkiintoista maisemaa: lähes valmista kevyen liikenteen siltaa, johon sulautuu kirkkaissa väreissä hehkuva 3D-malli. Silta on…

Liikenne Klaukkalan kehätielle lähes vuoden etuajassa: näin se onnistui!

Hyvä ennakkosuunnittelu, kehitysvaiheesta asti erinomaisesti toiminut yhteistyö ja vahva yhdessä tekemisen meininki siivittivät Klaukkalan ohikulkutien hankkeen valmistumista etuajassa. Lopputuloksena uusi Klaukkalan kehätie päästiin ottamaan liikenteelle lähes vuoden etuajassa.   Klaukkalan…