Valtatie 5 Mikkelin ja Juvan välillä rakennettiin nelikaistaisena, keskikaiteellisena tienä, jonka liittymät toteutettiin eritasoisina. Mikkeli–Nuutilanmäki-osuudella tie rakennettiin pääosin uuteen maastokäytävään. Urakan ensimmäisessä vaiheessa rakennettiin valtatien suuntainen rinnakkaistie, joka toimi myös työnaikaisena kiertotienä. Koko urakan matkalle rakennettava rinnakkaistie sijoittui uuden valtatien itäpuolelle.
Monivuotinen hanke sisälsi laajan kirjon eri infrarakentamisen alueita. Kreaten erikoisosaaminen ja hyvä ennakkosuunnittelu takasivat tehokkaan toteuttamisen ja projektin onnistuneen läpiviennin. Töitä tehtiin ympäri vuoden ja uusi valtatie avattiin liikenteelle vaiheittain vuosina 2020–2021. Lopullisesti tie oli valmis kesällä 2022. Tehokas ja turvallinen toteutus vähensi liikenteelle aiheutuvia haittoja.
Tilaajana oli Väylävirasto, urakkahinta oli reippaat 41 miljoonaa euroa ja toteutusaika 9/2019–7/2022.