Kreate Group Oyj                                                    Pörssitiedote                               20.7.2022 klo 10:30 EEST

Muutoksia Kreate Groupin johtoryhmässä

Laskentapäällikkö, insinööri (AMK) Antti Kakko on nimitetty Sillanrakentaminen ja -korjausyksikön johtajaksi ja Kreate Groupin johtoryhmän jäseneksi 1.11.2022 alkaen. Antilla on vahva kokemus infrarakentamisesta erityisesti sillanrakentamisen toimialalla Kreatella sekä aiemmin YIT:llä ja Destialla.

–  Antilla on ollut keskeinen rooli yhtiössämme ja siltayksikön menestyksen rakentamisessa. Toimivan seuraajasuunnittelun ja rakennusteknisesti haastavien kohteiden myötä pystymme kartuttamaan oman henkilöstömme tietotaitoa ja tarjoamaan heille mahdollisuuksia kehittyä ja edetä uralla eteenpäin, sanoo Kreate Groupin toimitusjohtaja Timo Vikström.

Sillanrakentaminen ja -korjausyksikön johtaja Sami Rantala jättää suunnitellusti tehtävänsä Kreate Groupin johtoryhmässä 1.11.2022 alkaen, ja jatkaa yhtiössä teknisenä neuvonantajana.

– On ollut ilo ja kunnia saada olla omalta osaltani mukana rakentamassa Kreatesta nykymuotoista, poikkeuksellisen vaativiin hankkeisiin pystyvää infrayhtiötä. Oltuani mukana alusta asti haluan nyt tarjota Kreatessa jo osaamisensa todistaneille ammattilaisille mahdollisuuden jatkaa yksikön ja yhtiön liiketoiminnan kehittämistä entisestään, Rantala tiivistää.

Pohja- ja betonirakentamisen liiketoiminta jaetaan ja järjestellään uudelleen organisaation sisällä 1.8.2022 alkaen. Samassa yhteydessä nykyinen yksikön johtaja Tommi Lehtola jättää tehtävänsä Kreate Groupin johtoryhmässä ja jatkaa yhtiön palveluksessa vuoden loppuun asti.

– Olen ollut mukana Kreaten alkutaipaleesta asti ja porukka on aivan mahtava. Nyt koen, että minulla on oikea hetki siirtyä sivuun ja hieman hengähtää. Kreatella on Suomen parhaat tekijät, joiden kanssa olen saanut rakentaa uutta ja kokea rakentamisen ilon sekä haasteet. Pohja- ja betonirakentamisen yksikkö jää hyviin käsiin, Lehtola toteaa.

– Haluan kiittää sekä Samia että Tommia heidän merkittävästä työpanoksestaan Kreaten hyväksi. He ovat olleet kehittämässä Kreatea vahvaksi ja menestyväksi listayhtiöksi sen alkutaipaleelta lähtien. Heidän sitoutumisensa ja osaamisensa myötä henkilöstömme tietotaito on karttunut vuosien varrella. Nyt kun Kreate on johtava infrarakentaja molemmissa liiketoiminnoissa, on hyvä hetki antaa kapula eteenpäin seuraaville osaajille, kiittelee Vikström.

Kreate Group on Suomen johtavia infrarakentajia. Yhtiö tarjoaa ratkaisuja siltoihin, teihin ja ratoihin, ympäristö- ja pohjarakentamiseen, kiertotalouteen sekä geoteknisiin tarpeisiin. Vaativien kohteiden erikoisosaaja panostaa kokonaisvaltaiseen laatuun ja kustannustehokkuuteen. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 238 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää yli 400 henkilöä. Kreate Group on listattu Nasdaq Helsinkiin.