Urakka käsitti Kulosaaren metrosillan rakenteiden vahvistamisen. Vahventaminen tehtiin kannen molemmin puolin asennettavilla teräspalkeilla, joista alkuperäisen kannen pohja on tuettu poikkipalkeilla. Teräspalkit tukeutuvat teräsbetonipilareihin, jotka tukeutuvat joko alkuperäisiltä tuiltaan tai niiden yhteyteen rakennettavilta uusilta tuilta. Uudet tuet perustettiin paalutuksen varaan.
Vahventaminen mahdollistaa jänteiden vaurioituessa kuorman siirtymisen alkuperäiseltä kannelta vahvistuspalkeille ja –pilareille. Vahventamisen rakenteet on suunniteltu siten, että ne kantavat onnettomuustilanteessa koko kansirakenteen, radan sekä kahden junan painon.
Kohteen 30 tn painavien teräspalkkien asennus suoritettiin Kreaten omana työnä. Niiden asennus- ja nostotyön suunnittelivat Kreaten yksikönjohtaja Sami Rantala ja kohteen vastaava mestari Juha Valjakka. Asennustyö tehtiin suurelta osin veteen paalutetun työsillan päältä. Työsillan ja kasuunien suunnittelusta vastasi Kreaten kehityspäällikkö Aki Kopra. Työpäällikkönä toimi Matti Rekilä.