Kreate Radan urakkaan kuuluu viiden ratavaihteen ja kahden raiteen päällysrakenteiden uusiminen. Samalla tehdään mittavat geometriamuutokset, kun Toijalan suunnan radan geometriaa parannetaan ja sijaintia muutetaan. Urakassa rakennetaan myös tilapäinen matkustajalaituri raiteineen ja valaistuksineen, uusi autolastauslaituri raiteineen sekä toteutukseen liittyvät sähkörata-, vahvavirta- ja maanrakennustyöt. Lisäksi urakkaan kuuluu pistoraiteen viereen tuleva tukimuuri, jonka rakentavat Kreaten siltarakentamisen ammattilaiset.
Onnistuneesti toteutettu ensimmäisen vaiheen urakka mahdollistaa sen, että Kupittaa–Turku-kaksoisraiteen rakentaminen voidaan aloittaa. Kreaten rataosaajat ryhtyivät omaan urakkaansa maaliskuussa ja he työskentelevät tiiviissä aikataulussa, minkä ansiosta vajaan viikon mittainen ratakatko on toukokuun alkupuolella mahdollinen. Katkon aikana tehdään mm. laajat geometriset alennukset ja rakennetaan 700 metriä rataa tauotta vuoroissa parhaimmillaan yli 40 henkilön voimin.
Koko laajan Kupittaa–Turku-ratahankkeen tavoitteena on lisätä raideliikenteen kapasiteettia, parantaa Turun rautatien esteettömyyttä ja turvallisuutta sekä mahdollistaa Turun keskustan maankäytön kehittäminen ja nopea junayhteys Helsingin ja Turun välille.
Kupittaa–Turku-ratahankkeen tilaajana on Väylävirasto ja koko hankkeen rakennusaika eri urakoineen on 2021–2024. Budjetti on 67,5 miljoonaa euroa, josta vastaavat Väylävirasto ja Turun kaupunki. Kreaten osalta urakka-aika on 3–9/2022 ja urakkasumma 5,2 miljoonaa euroa.