SRU1 -urakkaan sisältyi mm Lustikullan ak:n, Tunnelipuiston ak:n, Siltakadun ak:n ja Villasen ak:n rakentaminen täysin valmiiksi. Kohteen maa-, pohjarakennus-, taitorakennus ja kadunrakennustyöt kuuluivat urakan kokonaisuuteen. Kohteen työpäällikkö Matti Rekilä kertoo töiden sujuneen odotetusti. Erityisesti hän haluaa mainita Kreaten saavuttamat täydet turvallisuusbonukset. Niiden vaatimuksena olivat mm. MVR-mittausten keskiarvo yli 95% ja tapaturmataajuus alle 5 tapaturmaa miljoonaa työtuntia kohti.
Kreaten työmaan vastuuhenkilöinä toimivat Juha Valjakka ja Vilho Hiltunen.
Ainola – Purola SRU1 -hanke liittyy Liikenneviraston suunnitelmiin Pasila–Riihimäki rataosan liikenteellisen välityskyvyn parantamisesta. Hankkeen tavoitteena on parantaa sekä rataosan välityskykyä että häiriösietokykyä, joten edellytykset yhteyksien lisäämiselle paranevat. Lisäksi lähijunien liikennöinti nopeutuu. Päivittäisten ruuhka-ajan häiriötilanteiden hoito helpottuu sujuvoittaen liikennöintiä. Välityskyvyn parantaminen toteutetaan kahdessa vaiheessa. Yleissuunnitelma ensimmäisestä toteutusvaiheesta on valmistunut toukokuussa 2012 ja toisesta toteutusvaiheesta marraskuussa 2015. Ensimmäisen vaiheen rakennussuunnittelu käynnistyi vuonna 2015 ja ensimmäiset rakennusurakat vuonna 2016.
Lisätietoja osoitteesta:https://www.liikennevirasto.fi/pasila-riihimaki#.WnmM7YjFIuV