Urakkaan sisältyi Heikinkadun alikulkusillan rakentaminen, kevyenliikenteen sillan rakentaminen ja em. liittyviä katu- ja raidetöitä. Vanhojen siltojen purku kuului myös urakkaan. Heikinkatua – Kajaanintietä uusittiin kevyenliikenteen väylineen noin 500 metrin matkalta, uusi ratasilta ja kevyenliikenteen silta rakennettiin ja rataa uusittiin noin 500 metrin matkalta. Kahden raiteen sijasta käyttöön tuli kolme raidetta, kahden ajokaistan sijasta 4 kaistaa. Lisäksi kevyen liikenteen väylät paranivat entisestään.
Työmaa sijaitsi Oulun keskustassa vilkkaalla sisääntuloväylällä rautatieaseman päässä. Kohteen erityispiirteenä oli mm. raideliikenteen valtakunnan pääradalla, autoliikenteen Oulun keskustaan johtavalla tärkeällä pohjoisella väylällä kuin myös joka suuntaan risteävän kevytliikenteen huomioiminen. Merkittävä asia oli myös vanhaan ratapihaan ”luontaisesti” liittyvät todella monet kaapelit ja johdot, joiden merkitys piti selvittää rakentamisen yhteydessä.
Kreaten työpäällikkönä toimi Timo Tiainen ja vastaavina työnjohtajina siltavastaavana Matti Hirvonen ja maanrakennustöiden vastaavana Antero Pyykkönen. Työmaainsinöörinä oli Jari satomaa.