Uusi silta toteutetaan kahdessa vaiheessa. Ensin rakennetaan silta B, joka sijoittuu nykyisen sillan itäpuolelle. Kun silta B on valmis, liikenne siirretään uudelle sillalle. Tämän jälkeen alkaa nykyisen Kirkkonummentien ylikulkusillan purkaminen. Sen tilalle rakennetaan silta A. Jalankulkijat ja pyöräilijät siirtyvät uudelle sillalle, kun silta B on valmis ja sen jälkeen puramme nykyisen kevyen liikenteen sillan.

Uusi silta ylittää Helsinki–Turku-radan eli Rantaradan sekä Munkinmäentien ja Asemankaaren. Haastavuutta tuo työskentely vilkasliikenteisen junaradan ääressä, joten osa työvaiheista tehdään yöllä, jolloin junaliikenne on hiljaisempaa. Kirkkonummentiellä ajoneuvoliikenne jatkuu  koko siltaurakan ajan ja lisäksi huomioidaan liikenteen sujuvuus viereisiin kauppakeskuksiin. Siltaurakan myötä sillan alapuolisten Munkinmäentien ja Asemankaaren linjat siirtyvät ja ne rakennetaan siltojen valmistumisen jälkeen.

Urakan tilaaja on Väylävirasto, urakka-aika on 8/2022–10/2024 ja urakkasumma on 10,5 miljoonaa euroa. Hankkeen kustannuksista vastaa Kirkkonummen kunta.

Kreate uusii Kirkkonummentien ylikulkusillan Kirkkonummen kunnan historian suurimmassa siltaurakassa.

Tila

Valmis

Kategoria

Osoite

Munkinmäentie 23, Kirkkonummi

Valmistuminen

10/2024

Projektinjohtaja

Matti Rekilä

Projektin henkilöstö

Tehtävä Nimi Puhelin Sähköposti
Työpäällikkö Matti Rekilä +358 40 532 2171 matti.rekila(a)kreate.fi
Vastaava työnjohtaja Antti Kokkonen +358 50 575 5647 antti.kokkonen(a)kreate.fi

Artikkelit

Janne Oksala työpäälliköksi sähkörata- ja turvalaitepuolen projekteihin

Rata-ammattilaisten joukkomme on entistä vahvempi, kun sähkövoimatekniikan insinööri Janne Oksala aloitti työpäällikkönä sähkörata- ja turvalaitepuolella. – Olen siitä onnekkaassa asemassa, että kaikkien näiden vuosien aikana olen saanut kattavan kokonaisnäkemyksen rautateistä, mutta nyt on ollut mukava…

Käytetystä hiekoitushiekasta seulotaan kierrätystuote Kreaten kiertotalousalueella

Vaativan infran rakentaja Kreate on jo vuosia ollut aktiivinen kiertotalouden edistäjä. Viimeisin virstanpylväs saavutettiin tammikuussa 2025, kun yhtiö sai omalla kiertotalousalueellaan seulotulle hiekoitushiekalle Ei enää jätettä -statuksen tiettävästi ensimmäisenä rakennusalan…

Antti Karjalainen aloitti ratarakentamisen työmaapäällikkönä

Rataosaajien joukkomme vahvistui edelleen, kun rakennusinsinööri (AMK) Antti Karjalainen aloitti Kreatella. Antti työskentelee mittavalla Tampereen henkilöratapiha -hankkeella vastaten työmaapäällikkönä ratarakentamisen tehtävistä. Hänellä on monipuolinen tausta erilaisten hankkeiden parista niin radalla,…