Urakasta vastaa Kreaten pohja- ja betonirakentamisen yksikkö yhteistyössä KFS Finlandin porapaalutusyksikön kanssa. Urakassa kunnostetaan ja laajennetaan vanhaa laituria. Kunnostustöihin kuuluu vanhojen laiturirakenteiden purku, uuden ponttiseinän rakennus laiturin ympärille, ankkurointielementtien asennus sekä porapaalutus. Lisäksi tehdään 1/5 laajennus vanhan laiturin jatkoksi. Uuden ponttiseinän päälle valetaan reunapalkki puolittain veden päällä.

Mielenkiintoisessa hankkeessa vesi on lähellä ja vaikuttaa moniin työvaiheisiin ja -turvallisuuteen. Useat työvaiheet joudutaan tekemään vedenalaisesti ja meriveden korkeuden vaihtelu tuo oman haasteensa työhön. Myös vanhojen tukirakenteiden purkaminen uusien rakenteiden edestä on haastavaa, koska vanhasta rakenteesta ei ole tarkkoja suunnitelmia olemassa. Erityistä huomiota onkin kiinnitetty sekä purkamisjärjestykseen että ankkurien asennukseen.

Urakan toteutusaika on 5/2020 – 9/2020.

artikkelikuva hailikari

Tila

Valmis

Kategoria

Osoite

Hailikarintie

Valmistuminen

09/2020

Projektinjohtaja

Mika Seppälä

Projektin henkilöstö

Tehtävä Nimi Puhelin Sähköposti
Työpäällikkö Mika Seppälä +358 50 316 0707 mika.seppala(a)kreate.fi
Vastaava työnjohtaja Vesa Penttinen +358 50 322 9481 vesa.penttinen(a)kreate.fi

Artikkelit

Työmaan henkilöstö esittäytyy: työnjohtaja Alec Böstman

Kuka olet ja mitä teet Mustapuron tulvasuojaus ja Itäväylän sillat -hankkeessa?Olen Alec Böstman ja toimin hankkeella työnjohtajana Mustapuron tulvasuojauksen parantamiseen liittyvissä asioissa. Ennen tätä työmaata työskentelin Kreatella muun muassa urakassa,…

Joona Salo on aloittanut työnjohtajana

Joona Salo on aloittanut työnjohtajana sillanrakentamisen ja -korjauksen yksikössämme TYL Sulkavuoren työmaalla. Joona on koulutukseltaan rakennusmestari ja hänellä on kokemusta rakennusalalta mm. työnjohtajana toimimisesta. -Minulle tuli mahdollisuus vaihtaa työnantajaa. Olen…

Pääradan ratasilta uusittiin onnistuneesti siirtotekniikalla Vantaalla  

Kreate uusi Urpiaisentien alikulkukäytävän ratasillan siirtomenetelmällä 53 tunnin ratakatkon aikana 17.–19.9.2022. Monivaiheisessa urakassa korvasimme Vantaan Korsossa sijaitsevan vanhan huonokuntoisen sillan teräsbetonisella kaukalopalkkisillalla osana vilkasta Helsinki–Riihimäki-rataosuutta. – Rakensimme kevään ja kesän…