Valtatie 1 kulkee Kirkkojärven suiston yli. Ongelmana oli tulvavesien aiheuttamat liikenne- ja väylävahingot. Perusparantamisen yhteydessä rakennettiin noin kilometrin matkalle uusi paalulaatta sekä nostettiin tien pintaa keskimäärin metrillä.

Liikennevirrat kyseisellä alueella ovat erittäin vilkkaat. Koko urakan ajan pidettiin kaksi kaistaa auki molempiin suuntiin lukuun ottamatta syksyn 2017 tulva-aikaa, jolloin reilun viikon ajan oli käytössä vain yksi kaista kumpaankin suuntaan. Tulvaveden hallinta korostui koko urakan aikana veden korkeuden vaihtelun ollessa jopa puolitoista metriä.

Urakka-alue oli noin kilometrin mittainen. Paalulaatta rakennettiin 24 000 m2, maanleikkausta suoritettiin 15 000 m3 ja harjaterästä käytettiin noin 1000 tonnia. Teräsbetonipaalua lyötiin maahan 80 kilometriä ja asfaltointia tehtiin noin kaksi hehtaaria.

Liikenneviraston (nyk. Väylävirasto) projektipäällikkö Jukka Hietaniemi kiitti työmaajohtoa erittäin hyvästä suorituksesta. Urakan aikana sovitut asiat toimivat ja sopimukset pitivät.

– Tässä kohteessa KU-urakkamalli toimi erinomaisesti. Yhdessä tekemisen -malli toimi ja urakoitsijan hyvät kontaktit auttoivat löytämään ratkaisuja ja tekijöitä työn eri vaiheissa.

Tilaajana Väylävirasto ja toteutusaika 3/2017 – 10/2018.

Lue lisää

https://vayla.fi/kirkkojarvi#.XVqgBegzaUl

Vt1 Kirkkojarvi 2

Tila

Valmis

Kategoria

Osoite

Kirkkojärvi,
Espoo

Valmistuminen

11/2018

Projektinjohtaja

Taisto Malinen

Projektin henkilöstö

Tehtävä Nimi Puhelin Sähköposti
Taisto Malinen +358 50 528 0272 taisto.malinen(a)kreate.fi

Artikkelit

Jenna Patoharju aloitti projektiassistenttina

Kalliorakentamisen yksikkömme sai vahvistusta, kun Jenna Patoharju aloitti projektiassistenttina. Hän työskentelee kattavasti eri hankkeillamme tuottamassa louhinnan tietokoneavusteisen suunnittelun vaatimaa mittausdataa. – Olen viihtynyt Kreatella aivan mahtavasti! Olen törmännyt todella mukaviin ihmisiin ja saanut hyvät…

Antton Malinen on aloittanut työnjohtajana

Antton Malinen on aloittanut työnjohtajana Sillanrakentamisen ja -korjauksen yksikössä. Antton on koulutukseltaan rakennusinsinööri (AMK) ja hän on valmistumisensa jälkeen ollut mukana tekemässä Tampereelle tulevan raitiovaunun siltoja. ​ - Halusin Kreatelle…

Tero Saarela mittaustyönjohtajaksi Sillanrakentamisen ja-korjauksen yksikköön

Maanmittaustekniikan insinööri (AMK) Tero Saarela on aloittanut mittaustyönjohtajana Sillanrakentamisen ja-korjauksen yksikössämme. Ensimmäinen projekti, jossa hän Kreatella työskentelee, on Kiirunan E10-tien siltahanke. - Halusin Kreatelle, koska Kreatella vaikutti olevan kiinnostusta samankaltaisiin…