Kreaten väylärakentajat korjasivat pahoin painuneen vt7:n (E18) Vanhakylän kohdalla Loviisassa. Granvikin sillan itäpuolella sijaitsevat painaumat korjattiin valamalla noin 500 metrin matkalle 14 paalulaattaa ja 7 siirtymälaattaa. Savipohjainen puupaalujen päälle perustettu valtatieosuus tukevoitettiin kaikkiaan noin 3 200 m³:lla/yli 9 000 m²:lla betonia.

Paalulaattojen päälle rakensimme moottoritien uudet rakennekerrokset. Maaleikkauksen yhteydessä vastaan tulleet vanhojen puupaalujen betoniset paaluhatut sovitettiin yhteen urakassa tehtyjen uusien paalulaattojen kanssa.

Teräsbetonipaalujen lyöntipaalutuksesta vastasi yhteisomistusyrityksemme KFS Finlandin vaativan erikoispohjarakentamisen ammattilaiset.  Siirtymälaattaa varten tehdyn kalliolouhinnan toteuttivat Kreaten kalliorakentajat.

Urakassa uusimme myös 36-metriä pitkän Granvikin vesistösillan pintarakenteet ja pohjoispuolen reunapalkin.

Kiertotalouden hyödyntäminen on kaikessa infrarakentamisessamme merkittävässä roolissa. Tällä työmaalla teräsbetonipaaluista ja puupaalujen paaluhatuista yli jäänyt betonijäte ajettiin kiertotalousalueellemme Tikkurilaan, jonka kautta se hyödynnetään tulevilla työmailla.

Urakan tilaajana on Kaakkois-Suomen ELY-keskus, urakka-aika on 7–11/2022 ja urakkasumma on noin 3,75 miljoonaa euroa.

 

Kreate korjaa valtatie 7:llä painaumat Vanhakylän kohdalla Loviisassa

Tila

Valmis

Kategoria

Osoite

Vanhakylä, Loviisa

Valmistuminen

11/2022

Projektinjohtaja

Jarmo Tamminen

Projektin henkilöstö

Tehtävä Nimi Puhelin Sähköposti
Työpäällikkö Jarmo Tamminen +358 40 572 5400 jarmo.tamminen(a)kreate.fi
Työmaapäällikkö Vesa Salminen +358 40 835 6080 vesa.salminen(a)kreate.fi

Artikkelit

Johanna Toratti projektipäälliköksi

Väyläyksikössä laatupäällikkönä työskennellyt Johanna Toratti on siirtynyt projektipäälliköksi. –  Jatkan Oulussa mittavalla Poikkimaantien hankkeella keskittyen entistä enemmän projektipäällikön tehtäviin kuten talouden ja aikataulun hallintaan, Johanna kertoo.– Uusi toimenkuva tuo sopivasti…

Pieni siirto, iso onnistuminen – Hessundinsalmen sillan harvinaislaatuisen betoninivelrakenteen tunkkaus onnistui erinomaisesti

Paraisilla toteutetaan erittäin vaativaa siltaa, joka rakentuu tehokkaassa tahdissa valokeilassa paistatelleen kaverinsa, Kirjalansalmen sillan kanssa samalle tieosuudelle. Pituuskisassa hopealle jäävä Hessundinsalmen silta haastaa kuitenkin sillan suunnittelijat ja rakentajat teknisellä vaativuudellaan.…

Pasilan jättiurakan seitsemänkaistainen silta ja levennetty Veturitie avattiin liikenteelle

Liikenteen helpottamiseksi Veturitien ajokaistoja lisättiin Höyrykadun ja Hakamäentien välillä. Uusi Veturitie kulkee junaradan vierellä Pasilankadulta Veturitien sillalle. Kyseessä on Pasilan pääkatu, jonka liikenne lisääntyy tulevaisuudessa.  Veturitien silta uusittiin kolme kertaa entistä leveämmäksi. Kaistojen määrä lisääntyi…